Novinka

Přihlaste se k odběru našich novinek ještě dnes!

Zjistit více
NOVINKA UŽ TO VÍŠ? NE? TAK SE PŘIHLAS A ODEBÍREJ! ODEBÍRAT

Co jíst proti chřipkovým VIRŮM? Možností je mnoho...

Sdílej článek:

Říkáte si, že letos vás chřipka, rýma ani kašel nedostanou? Ke splnění takového předsevzetí vám může pomoci správný jídelníček. Existuje totiž řada potravin, díky kterým se udržíte v dobré kondici.

Počasí si s námi pohrává a kvůli velkým výkyvům teplot musíme odolávat nejen běžnému nachlazení, ale i vážnější chřipce. Organismus bývá v chladných měsících k takovým nemocem náchylnější i kvůli tomu, že máme menší příjem čerstvých vitaminů. Přitom právě správně poskládaný jídelníček je nejlepší prevencí proti agresivním infekcím. Co si tedy dopřávat?

1. Pro posílení imunity
Vitamin C: tento významný antioxidant je obsažen v citrusech, pomerančích, citronech, grapefruitech či mandarinkách. Naše tělo si ho neumí samo vytvořit, proto je jeho dostatečný příjem potravou nezbytný. Doporučená denní dávka pro zdravého muže je 90 mg a pro ženu 75 mg za den. Průměrný pomeranč obsahuje 60 mg, takže jeden kus ovoce denně je nejjednodušší cestou, jak „céčko" doplnit.

Česnek: je jeden z nejúčinnějších bojovníků proti nachlazení. Obsahuje mimo jiné i látku allicin, která pomáhá usmrcovat viry i bakterie. Česnek je považován za přírodní antibiotikum. Doporučená denní dávka je 1 až 3 syrové stroužky buď rozkousat, nebo zpracovat například do pomazánky. Čím ale potlačit zápach? Zkuste rozkousat několik zrnek kávy, žvýkat lístek máty nebo se napít mléka.

Jablka: kromě toho, že posilují imunitu, mají také schopnost čistit střeva. Nejlepší je vypít denně hrnek stoprocentní jablečné šťávy.
Kysané zelí: je přímo vitaminovou bombou a obsahuje i hodně vlákniny. V období chřipek se vyplatí sníst dvě hrsti denně. Nevařeného!

Jogurt: pravidelná konzumace jogurtů posiluje imunitu, protože obsahují probiotické kultury. To jsou tzv. „hodné bakterie", které běžně žijí v zažívacím ústrojí. Pomáhají v boji proti vetřelcům, kteří nám způsobují nemoci.

Domácí vývar: silný masový vývar působí jako životabudič. Místo ochucovadel ale použijte koření. Vývar může posloužit i jako součást pitného režimu.

2. Pro povzbuzení psychiky
Sychravo a málo slunečního svitu, to vše se podepisuje nejen na fyzickém, ale i na duševním zdraví. Jak z toho ven? I v tomto případě hledejte pomoc ve správném jídle!
Tučné ryby: tuňák, sardinky nebo makrely obsahují omega-3 mastné kyseliny, které aktivují bílé krvinky, jež pohlcují a zabíjejí bakterie. Jsou významným zdrojem vitaminů B6 a B12, které pomáhají zvyšovat hormon štěstí serotonin a tím bojovat proti depresím. Rybu bychom měli mít na talíři minimálně jednou týdně.
Banány: každý den bychom měli sníst i jeden banán. Obsahuje totiž aminokyselinu tryptofan, která pomáhá zlepšit náladu.
Ořechy a semínka: mandle, para ořechy nebo lněná a chia semínka jsou bohatým zdrojem selenu, který pomáhá udržet si psychické zdraví a pohodu.



NÁŠ TIP: PITNÝ REŽIM
Proti chřipce a nachlazení jsou ideální bylinné čaje: šípkový, jitrocelový, heřmánkový nebo ibiškový. Jako preventivní i léčivý elixír pak působí čaj s echinaceou, rakytníkem nebo čaj zázvorový. 

Sdílej článek:
Autor: Jitka Janoušková

Doporučené články

Rubriky

Celebrity Nejčtenější celebrity Oblíbené celebrity Cestování Oblíbené destinace Láska a vztahy Zdravý vztah Lechtivé články Příběhy slavných Události slavných Vztahy slavných Recepty Kuchyně pro labužníky Zdravý jídelníček Zajímavosti Zábava a video Pro zasmání Vtipné videa

Keltské horoskopy

Přehled keltských horoskopů Dub   21. 3. (jarní rovnodennost) Topol   1. 5. – 10. 5. … Kaštan   11. 5. – 20. 5. … Jasan   21. 5. – 30. 5. … Habr   31. 5. – 10. 6. … Fíkovník   11. 6. – 20. 6. … Bříza   21. 6. (letní slunovrat) Jabloň   22. 6. – 2. 7. … Jedle   3. 7. – 13. 7. … Jilm   14. 7. – 24. 7. … Cypriš   25. 7. – 4. 8. … Cedr   15. 8. – 24. 8. … Borovice   25. 8. – 3. 9. … Vrba   4. 9. – 13. 9. … Lípa   14. 9. – 22. 9. … Oliva   23. 9. (podzimní rovn.) Líska   24. 9. – 2. 10. … Jeřáb   3. 10. – 11. 10. … Javor   12. 10. – 21. 10. … Ořešák   22. 10. – 31. 10. … Buk   21. 12. (zimní slunovrat)

Západní horoskopy

Přehled západních horoskopů Vodnář   21. 1. – 20. 2. Ryby   21. 2. – 20. 3. Beran   21. 3. – 20. 4. Býk   21. 4. – 21. 5. Blíženci   22. 5. – 21. 6. Rak   22. 6. – 22. 7. Lev   23. 7. – 22. 8. Panna   23. 8. – 22. 9. Váhy   23. 9. – 23. 10. Štír   24. 10. – 22. 11. Střelec   23. 11. – 21. 12. Kozoroh   22. 12. – 20. 1.

Čínské horoskopy

Přehled čínských horoskopů Krysa   1960, 1972, 1984 … Buvol   1961, 1973, 1985 … Tygr   1962, 1974, 1986 … Králík   1963, 1975, 1987 … Drak   1964, 1976, 1988 … Had   1965, 1977, 1989 … Kůň   1966, 1978, 1990 … Ovce   1967, 1979, 1991 … Opice   1968, 1980, 1992 … Kohout   1969, 1981, 1993 … Pes   1970, 1982, 1994 … Vepř   1971, 1983, 1995 …

Partnerské horoskopy

Přehled partnerských vztahů Vodnář   21. 1. – 20. 2. Ryby   21. 2. – 20. 3. Beran   21. 3. – 20. 4. Býk   21. 4. – 21. 5. Blíženci   22. 5. – 21. 6. Rak   22. 6. – 22. 7. Lev   23. 7. – 22. 8. Panna   23. 8. – 22. 9. Váhy   23. 9. – 23. 10. Štír   24. 10. – 22. 11. Střelec   23. 11. – 21. 12. Kozoroh   22. 12. – 20. 1.