Neumíte RYCHLE USNOUT? Máme pro vás 5 vychytávek, které používají vojáci!

Sdílej článek:

Také se vám někdy stane, že nemůžete večer zabrat? Hodiny ubíhají a vy stále mžouráte do tmy a hlavou se vám honí spousta myšlenek? Možná děláte něco špatně… Ale máme pro vás řešení! Pět fíglů, co používají profi vojáci, kteří dokáží usnout téměř za jakýchkoli podmínek.

1. Cvičení
Představa vojenského drilu na cvičišti může znít brutálně, ale má svůj důvod. Fyzická činnost má velký vliv na únavu. Podle amerického Fondu pro spánek je to dokonce tak, že každý, kdo týdně cvičí alespoň 150 minut, spí „znatelně" lépe. A to je jen půlhodinka cvičení denně od pondělí do pátku…

2. Pravidelný režim
Příslušníci ozbrojených složek bývají často označování za otroky svých zvyklostí. Jenže právě vojenská disciplína stojí i za dobrým spánkem. Když má člověk pravidelný režím, pomáhá si tím nastavit vnitřní hodiny. Jinými slovy: chodit spát pokaždé ve stejnou dobu vás naučí snadněji usínat.

3. Plánujte dopředu
Nic člověku nebrání ve spánku tak moc jako nekonečné přemýšlení o tom, co vás druhý den čeká. Armáda proto podobným věcem předchází – nařizuje předepsané oblečení. Vojáci, piloti i mariňáci nikdy nemusí řešit, co si zítra oblečou. Plánujte proto svůj outfit den dopředu. Ušetříte si tím spoustu času. Také se doporučuje připravit si předem i rozvrh celého následujcího dne. 

4. Stelte si postel
Mozek má rád pořádek. Také proto se vám zdá na pohled lákavější postel ustlaná než ledabyle rozházená. Nepořádek totiž působí stres, což je důvod, proč zarovnané a upravené rohy postele mohou být na pohled tak uspokojující. Sice bude stlaní vyžadovat trochu tréninku, ale až se večer svalíte do připravených peřin, nebudete litovat.

5. Zvedněte se od stolu a jděte ven
Není to nic nového. Neustále sezení a málo pohybu působí na člověka špatně. Proto se i těch několik málo vojenských profesí, které se odehrávají za stolem, neobejde bez pohybu. Nevyhýbejte se mu proto ani vy. Právě nečinnost může za to, že vás občas něco pobolívá a nechce se vám spát. Zkuste si přes den dopřát procházku nebo se projít alespoň po obědě. Vyplatí se to.

A dobrou noc!

Sdílej článek:
Autor: Karel Pešta

Doporučené články