Vědci objevili způsob, jak předejít ŠEDIVĚNÍ vlasů! A zřejmě i plešatění!

S tmavými vlasy by muž vypadal mnohem mladší. Bude to možné!

S tmavými vlasy by muž vypadal mnohem mladší. Bude to možné! Autor: Profimedia.cz

2.3.2016

Nejen vědci už nějakou dobu tuší, že geny jsou tím, co rozhoduje o barvě našich vlasů. A má se za to, že kromě genů za šedivění vlasů může i s postupujícím věkem stále nižší produkce pigmentu a amelaninu. Jenže nová studie tato tvrzení vyvrací! Podle všeho už brzy bude možné šedivění vlasů výrazně zpomalit…

„Už známe několik genů, které mají na svědomí plešatění či barvu vlasů, ale tohle je poprvé, co jsme u člověka objevili gen, co má přímý vliv na šednutí, tvar a hustotu," prozradil autor studie Kaustubh Adhikari z Londýnské univerzity.

A Adhikari mluví také o tom, že nedostatek vitamínů či kouření mají na úbytek kštice a její šednutí jen minimální vliv. Rozhodnující jsou podle něj právě geny, což dokládá výsledky svého výzkumu, jehož se zúčastnilo více než šest tisíc lidí z celého světa.

Díky tomu objevil Adhikariho tým gen IRF4, o kterém se dosud předpokládalo, že rozhoduje o vlasové barvě. Podle všeho totiž reguluje příjem melaninu, jenž o barvě vlasů očí a kůže rozhoduje. Adhikari a spol. proto hodlají gen i nadále zkoumat.

Kdyby se ho podařilo upravit, mohl by mnoha lidem vrátit úsměv do tváře!

Autor: Karel Pešta