Sázková kancelář Fortuna se dokonce rozhodla poprvé ve své historii vypsat sázky na návštěvnost filmu během premiérového víkendu. „Společenské sázky se v nabídce Fortuny objevují pravidelně, a to i z filmové oblasti, nicméně kursy na návštěvnost naši bookmakeři v případě Románu pro muže připravili vůbec poprvé,“ říká tiskový mluvčí sázkové kanceláře Fortuna Petr Šrain a dodává: „ Hranici pro první víkend promítání si stanovili na 80 tisíc diváků a pro překonání této hranice stanovili kurs 1.7:1. Na to, že tato meta překonána nebude, si pak aktuálně zájemci mohou vsadit v kursu 2:1.“
Fortuna vypsala sázky na filmovou návštěvnost poprvé
Spojení společnosti Fortuna s Románem pro muže není úplně náhodné, několik scén z filmu se odehrává na stadionu Sparty Praha, jíž je Fortuna generálním partnerem.
Distributor věří ve velký úspěch
Román pro muže vstoupil do českých kin 23.září a v jeho úspěch věří také distributor. „Jsme přesvědčeni, že Román pro muže má všechny předpoklady diváckého úspěchu. Kombinace scénáře nejúspěšnějšího současného českého spisovatele, skvělého hereckého obsazení v čele s Miroslavem Donutilem a talentu režiséra Tomáše Bařiny, který prokázal již na své prvotině Bobule nám dává velkou naději, že by Román pro muže mohl v návštěvnosti prvního víkendu patřit letos k domácí špičce a jsme rádi, že i bookmakeři filmu věří, “ říká label manažer společnosti Bontonfilm Pavel Novák.
Bontonfilm uvedl film v 81 sálech domácích kin, z toho je 40 sálů pro 35 mm kopie a 41 digitálních sálů.
Bulvár.cz: Posuzovat divácký úspěch filmu podle návštěvnosti premiérového víkendu, to je tradiční americký zvyk. Tam se tato čísla pravidelně zveřejňují a platí, že pokud film nezaboduje o prvním víkendu, velký sukces už ho obvykle nečeká. S jedinou výjimkou – a tou jsou prestižní americké filmové ceny, hlavně Oscar. Obdrží-li ho dosud nepříliš divácky úspěšný film, po udělení „zlatého plešouna“ jeho návštěvnost téměř vždy strmě vzroste. Ve Státech si totiž na nějaké velké, současnou veřejností nepochopené umění nehrají a film posuzují hlavně podle návštěvnosti, z níž pak logicky plyne částka, kterou ten který snímek vydělá. Evropa to má trochu jinak, co bychom Američanům ale mohli a měli závidět, je prestiž Oscara, která se okamžitě promítá do všeho, co s oceněným dílem souvisí. To takový Český lev zařve… a následuje efekt, co do významu srovnatelný s up**nutím pouliční kočky.
(zdroj: Bonton Film)
(zdroj: bulvar.cz)