Novinka

Přihlaste se k odběru našich novinek ještě dnes!

Zjistit více
NOVINKA UŽ TO VÍŠ? NE? TAK SE PŘIHLAS A ODEBÍREJ! ODEBÍRAT ×

Trénujte paměť!

Sdílej článek:

Paměť může pozlobit kdekoho! Jistě ivy máte své zkušenosti, možná itrapné situace, do kterých jste se kvůli zapomínání dostali. Není ale třeba zoufat! Většina těchto problémů je způsobena tím, že svou pozornost soustředíte na jiné podněty, než máte. Anavíc, paměť se dá posílit speciálním tréninkem.

Schopnost vnímat, ukládat, uchovávat avybavovat si informace není vůbec jednoduchý proces, aproto nemusí být vždy dokonalý. „Ve chvíli, kdy nejsme dostatečně vnímaví kinformacím apodnětům, se může zdát paměť porušená. Na vině je vtomto případě třeba jen nepozornost,“ uvádí neuroložka MUDr.Alena Cabalová.

Paměť bystří „béčka“

Velmi významnou roli hrají také emoce amotivace. Lépe si pamatujeme data audálosti spojené semocemi, ať už pozitivními, či negativními, aty, na kterých nám záleží. Důležitou roli hrají ivitaminy. Nedostatek vitaminů, zejména řady B akyseliny listové, při nedostatečném příjmu či poruchách vstřebávání nebo při zvýšené spotřebě například při užívání některých léků, vede ke zhoršení funkcí mozku včetně poruch paměti.

Paměť není neměnná azapomínání je součástí normálního procesu během třídění informací na podstatné anepodstatné. „Výkonnost paměti pochopitelně klesá svěkem, ikdyž rychlost poklesu je velmi individuální azáleží více na mnoha dalších faktorech, jako jsou nemoci, prostředí, ve kterém člověk žije, sociální kontakty, ochotě učit se novým věcem,“ upřesňuje lékařka.

Zapomíná každý

Zapomínání je nutné, jinak by se mozek zahltil nedůležitými informacemi. Je tedy zcela přirozené, že při „přetížení“ mozek ty méně podstatné informace potlačí, amy tak zapomínáme na to, co můžeme později někde vyhledat, co pro nás není podstatné.

Zatěžujte mozek!

Stejně důležitý jako je pro tělo sport, je třeba imozek tvořivě zatěžovat. Existují postupy, jak paměť zlepšit, zejména prostřednictvím lepší koncentrace, motivace, logiky nebo zapojení emocí do procesu učení (viz tabulka).

Jak trénovat krátkodobou paměť?

* Hledejte synonyma, slova stejného významu, ale odlišného znění, homonyma, stejné znění, ale odlišný význam, aantonyma, slova protikladného významu.
* Vytvářejte anagramy – slova vzniklá obměnou písmen zadaného slova.
* Vysvětlete si významy předkládaných pojmů.
* Jmenujte co nejvíce příkladů, co všechno se dá dělat s… (botami, lžící, ručníkem, jablkem atd.)
* Vybavte si hlasy známých osobností, herců, zpěváků atd., rozeznávejte jejich hlasy apředstavujte si detaily jejich tváří.
* Luštěte sudoku, hlavolamy, logické číselné řady ačíselné kombinace, slovní úlohy atd.

NÁŠ tip

Ginkgobene Control sdlouhodobým uvolňováním je vhodným doplňkem, který může napomoci soustředění asprávnému fungování paměti. Kromě koncentrovaných látek zjinanu dvoulaločného obsahuje ivitaminy řady B akyselinu listovou. Hlavní výhodou tohoto preparátu je jeho postupné uvolňování po dobu 12hodin. Balení na 3 měsíce (90 tablet) stojí 229 Kč.

#nahled|https://g.denik.cz/56/1a/trenpam01_denik-630.jpg|https://g.denik.cz/56/1a/trenpam01.jpg|Ginkgobene Control#

Sdílej článek:

Doporučené články

Rubriky

Celebrity Nejčtenější celebrity Oblíbené celebrity Cestování Oblíbené destinace Láska a vztahy Zdravý vztah Lechtivé články Příběhy slavných Události slavných Vztahy slavných Recepty Kuchyně pro labužníky Zdravý jídelníček Zajímavosti Zábava a video Pro zasmání Vtipné videa

Keltské horoskopy

Přehled keltských horoskopů Dub   21. 3. (jarní rovnodennost) Topol   1. 5. – 10. 5. … Kaštan   11. 5. – 20. 5. … Jasan   21. 5. – 30. 5. … Habr   31. 5. – 10. 6. … Fíkovník   11. 6. – 20. 6. … Bříza   21. 6. (letní slunovrat) Jabloň   22. 6. – 2. 7. … Jedle   3. 7. – 13. 7. … Jilm   14. 7. – 24. 7. … Cypriš   25. 7. – 4. 8. … Cedr   15. 8. – 24. 8. … Borovice   25. 8. – 3. 9. … Vrba   4. 9. – 13. 9. … Lípa   14. 9. – 22. 9. … Oliva   23. 9. (podzimní rovn.) Líska   24. 9. – 2. 10. … Jeřáb   3. 10. – 11. 10. … Javor   12. 10. – 21. 10. … Ořešák   22. 10. – 31. 10. … Buk   21. 12. (zimní slunovrat)

Západní horoskopy

Přehled západních horoskopů Vodnář   21. 1. – 20. 2. Ryby   21. 2. – 20. 3. Beran   21. 3. – 20. 4. Býk   21. 4. – 21. 5. Blíženci   22. 5. – 21. 6. Rak   22. 6. – 22. 7. Lev   23. 7. – 22. 8. Panna   23. 8. – 22. 9. Váhy   23. 9. – 23. 10. Štír   24. 10. – 22. 11. Střelec   23. 11. – 21. 12. Kozoroh   22. 12. – 20. 1.

Čínské horoskopy

Přehled čínských horoskopů Krysa   1960, 1972, 1984 … Buvol   1961, 1973, 1985 … Tygr   1962, 1974, 1986 … Králík   1963, 1975, 1987 … Drak   1964, 1976, 1988 … Had   1965, 1977, 1989 … Kůň   1966, 1978, 1990 … Ovce   1967, 1979, 1991 … Opice   1968, 1980, 1992 … Kohout   1969, 1981, 1993 … Pes   1970, 1982, 1994 … Vepř   1971, 1983, 1995 …

Partnerské horoskopy

Přehled partnerských vztahů Vodnář   21. 1. – 20. 2. Ryby   21. 2. – 20. 3. Beran   21. 3. – 20. 4. Býk   21. 4. – 21. 5. Blíženci   22. 5. – 21. 6. Rak   22. 6. – 22. 7. Lev   23. 7. – 22. 8. Panna   23. 8. – 22. 9. Váhy   23. 9. – 23. 10. Štír   24. 10. – 22. 11. Střelec   23. 11. – 21. 12. Kozoroh   22. 12. – 20. 1.

Vážení čtenáři,

náš web ŠÍP přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění našich novinek - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr novinek i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT