Novinka

Přihlaste se k odběru našich novinek ještě dnes!

Zjistit více
NOVINKA UŽ TO VÍŠ? NE? TAK SE PŘIHLAS A ODEBÍREJ! ODEBÍRAT ×

7 tipů jak ve zdraví přežít vedro

Sdílej článek:

Ještě donedávna jsme lamentovali nad chladným, deštivým počasím apřáli jsme si, aby se konečně oteplilo. Ato se nám také vyplnilo. Teploty se mnohdy vyšplhaly přes třicet stupňů amy se pro změnu zalykali vedrem atopili se ve vlastním potu. Abychom letní vedra přežili bez újmy na zdraví, je dobré dodržovat pár jednoduchých pravidel.

1. Přemýšlejte při oblékání

Nemáme na mysli přemýšlení otom, jak sladit barvu šatů abot tak, aby co nejlépe vyniklo vaše opálení. Vlétě se budete cítit nejpohodlněji vlehkých volných šatech zbavlny, která nedráždí horkem asluncem unavenou pokožku aumožní vzduchu cirkulovat aochlazovat vaše tělo. Nezapomeňte na slušivý klobouk nebo kšiltovku, které vás uchrání před úpalem, ana sluneční brýle pro ochranu očí.

2. Opalovací krémy nejen kvodě

Opalovací krém nepatří pouze do plážové brašny, ale měl by se stát nepostradatelnou součástí letní kosmetické výbavy. Krém sochranným faktorem nejen ubrání kůži před spálením, ale vdelším časovém horizontu je také prevencí proti předčasnému stárnutí arakovině kůže. Nezapomeňte namazat také uši, rty, krk aaplikaci krému opakujte několikrát denně. Mateřská znaménka pro jistotu přelepte náplastí anevystavujte je přímému slunci.

3. Nezapomínejte pít

Pijte, pijte apijte! Nenabádáme vás kalkoholismu, ale bavíme se oosvěžující čisté vodě. Denně byste měli vypít alespoň 2 litry tekutin anepít až ve chvíli, kdy pocítíte žízeň. Mějte vždy po ruce sklenici nebo lahev svodou apijte průběžně celý den. Vyvarujte se pití černé kávy ačaje, kupovaných džusů nalačno (dráždí žaludek) apříliš studených nápojů (méně než 10 °C) vhorku.

#nahled|https://g.denik.cz/56/46/tipv1_denik-630.jpg|https://g.denik.cz/56/46/tipv1.jpg|3. Nezapomínejte pít#

4. Jezte lehce a častěji

Sami jste si možná všimli, že vlétě si tělo žádá spíše osvěžující saláty aovoce než těžká atučná jídla. Čerstvá zelenina aovoce mají zásaditý účinek na tělo adíky tomu nás ochlazují. Navíc se po nich netloustne amůžeme si na nich pochutnávat vlibovolném množství. Ideální jsou plody svelkým obsahem vody (vodní meloun, okurka, hroznové víno). Pokud potřebujete alespoň jedno teplé jídlo denně, dopřejte si polévku, nejlépe zeleninový vývar, který vám doplní tekutiny.

#nahled|https://g.denik.cz/56/46/tipv3_denik-630.jpg|https://g.denik.cz/56/46/tipv3.jpg|4. Jezte lehce a častěji#

5. Nepřepínejte síly

Fyzicky náročnější aktivity si naplánujte na chladnější denní dobu. Jste-li zvyklí chodit běhat, nazujte boty časně zrána nebo kvečeru, kdy je slunce schované. Itaková prostá vycházka během největšího žáru vás může vyčerpat adehydrovat kvůli potu, který ztratíte. Nejlepší je zůstat vdobě mezi polednem a16. hodinou vchládku nebo pod střechou. Jižané vědí, proč si vtéto době dopřávají siestu.

#nahled|https://g.denik.cz/56/46/tipv2_denik-630.jpg|https://g.denik.cz/56/46/tipv2.jpg|5. Nepřepínejte síly#

6. Ochlazujte se zvenčí

Vautě, kanceláři idoma vás příjemně osvěží rozumně nastavená klimatizace (pozor na velké teplotní výkyvy). Pokud ji nemáte, poslouží istolní ventilátor. Ve špatně větrané místnosti sminimální cirkulací vzduchu se budete špatně soustředit akoledujete si onevolnost nebo bolesti hlavy. Pokud před větrák postavíte mísu schladnou vodou, zajistíte si tak přísun chladného zvlhčeného vzduchu. Dobré je oplachovat si obličej akrk studenou vodou, případně si dopřát vlažnou sprchu.

#nahled|https://g.denik.cz/56/46/tipv4_denik-630.jpg|https://g.denik.cz/56/46/tipv4.jpg|Poraďte se s lékařem#

7. Poraďte se slékařem

Letní horko představuje největší zdravotní rizika pro seniory anemocné. Berete-li léky, je lepší zeptat se svého lékaře na jejich vedlejší efekt, který se může horkem znásobit. Trpíte-li cukrovkou nebo vysokým tlakem, buďte ještě opatrnější. Nepodceňujte ani volně prodejné léky, které mohou zvyšovat riziko spálení kůže. Typickým letním jevem jsou istřevní potíže, protože horko je živnou půdou pro množení bakterií. Pozor tedy na majonézu, vajíčka nebo masné výrobky.

Sdílej článek:
Autor: Kateřina Šmídová

Doporučené články

Rubriky

Celebrity Nejčtenější celebrity Oblíbené celebrity Cestování Oblíbené destinace Láska a vztahy Zdravý vztah Lechtivé články Příběhy slavných Události slavných Vztahy slavných Recepty Kuchyně pro labužníky Zdravý jídelníček Zajímavosti Zábava a video Pro zasmání Vtipné videa

Keltské horoskopy

Přehled keltských horoskopů Dub   21. 3. (jarní rovnodennost) Topol   1. 5. – 10. 5. … Kaštan   11. 5. – 20. 5. … Jasan   21. 5. – 30. 5. … Habr   31. 5. – 10. 6. … Fíkovník   11. 6. – 20. 6. … Bříza   21. 6. (letní slunovrat) Jabloň   22. 6. – 2. 7. … Jedle   3. 7. – 13. 7. … Jilm   14. 7. – 24. 7. … Cypriš   25. 7. – 4. 8. … Cedr   15. 8. – 24. 8. … Borovice   25. 8. – 3. 9. … Vrba   4. 9. – 13. 9. … Lípa   14. 9. – 22. 9. … Oliva   23. 9. (podzimní rovn.) Líska   24. 9. – 2. 10. … Jeřáb   3. 10. – 11. 10. … Javor   12. 10. – 21. 10. … Ořešák   22. 10. – 31. 10. … Buk   21. 12. (zimní slunovrat)

Západní horoskopy

Přehled západních horoskopů Vodnář   21. 1. – 20. 2. Ryby   21. 2. – 20. 3. Beran   21. 3. – 20. 4. Býk   21. 4. – 21. 5. Blíženci   22. 5. – 21. 6. Rak   22. 6. – 22. 7. Lev   23. 7. – 22. 8. Panna   23. 8. – 22. 9. Váhy   23. 9. – 23. 10. Štír   24. 10. – 22. 11. Střelec   23. 11. – 21. 12. Kozoroh   22. 12. – 20. 1.

Čínské horoskopy

Přehled čínských horoskopů Krysa   1960, 1972, 1984 … Buvol   1961, 1973, 1985 … Tygr   1962, 1974, 1986 … Králík   1963, 1975, 1987 … Drak   1964, 1976, 1988 … Had   1965, 1977, 1989 … Kůň   1966, 1978, 1990 … Ovce   1967, 1979, 1991 … Opice   1968, 1980, 1992 … Kohout   1969, 1981, 1993 … Pes   1970, 1982, 1994 … Vepř   1971, 1983, 1995 …

Partnerské horoskopy

Přehled partnerských vztahů Vodnář   21. 1. – 20. 2. Ryby   21. 2. – 20. 3. Beran   21. 3. – 20. 4. Býk   21. 4. – 21. 5. Blíženci   22. 5. – 21. 6. Rak   22. 6. – 22. 7. Lev   23. 7. – 22. 8. Panna   23. 8. – 22. 9. Váhy   23. 9. – 23. 10. Štír   24. 10. – 22. 11. Střelec   23. 11. – 21. 12. Kozoroh   22. 12. – 20. 1.

Vážení čtenáři,

náš web ŠÍP přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění našich novinek - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr novinek i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT