Zdroj: winto
Pan Sponka
Starší uživatelé si jistě budou pamatovat pana Sponku, který se snažil poradit bezradným uživatelům Microsoft Office na starých operačních systémech Windows. Sponka se ukázala pokaždé, když jste vteřinu váhali, jestli vybrat 3D oranžový nápis nebo vlnitý zelený ke své prezentaci do hodiny přírodovědy. Pan sponka byl inteligentní, ale dosti otravný. Lidé ho neměli rádi a Microsoft tuhle "fíčurku" raději stáhl ze svých programů.
Zdroj: winto
Barevný kečup pro děti
Heinz se domníval, že červená barva není tak lákavá pro malé konzumenty tohoto lahodného kečupu. V roce 2000 představili tzv. Ez Squirt kečup ve třech barvách - jedovatě fialovou, zvratkově zelenou a červěnější červenou, protože normální červená prostě nestačila. Barevné kečupy sice vydržely na pultech šest let, ale moc se neprodávaly. Heinz je stáhl a zaměřil se na kvalitu svých top produktů.
Zdroj: winto
Dámské pero
Bic je společnost zaměřující se na kancelářské potřeby, zapalovače a holicí strojky. Zvláštní kombinace. V roce 2012, kdy byly feministky na vzestupu, Bic přišel na trh s perem pro Ni. Můžete jen hádat, jak se prodávalo. Z pera si lidé dělali srandu a někteří nechápali, proč ženy potřebují pero speciálně navržené pro ně? Protože je růžové a růžová rovná se žena? Pero bylo rychle staženo z prodeje.
Zdroj: winto
Colgate Lasagne
Společnost, pod kterou si představíme zubní pastu, se v roce 1982 rozhodla fušovat do jídla. Představila Colgate Lasagne, mraženou italskou pochoutku, kterou si ohřejete a pořádně se nadlabete. Jenže zákazníci se nemohli zbavit dojmu, že Lasagne budou chutnat jako zubní pasta. Nejenže musel být tento geniální nápad zahrabán hluboko do země i se všemi neprodanými lasagněmi, k tomu jim klesli i prodeje zubních past, což Colgate rozhodně nečekal.
Zdroj: winto
Google+
Píše se rok 2011, Facebook je dominanta sociálních sítí a strýček Google zaostává. Vymyslel si tedy vlastní sociální síť, pojmenovanou jak jinak než Google, ale s pluskem na konci. Google+ měl být průkopníkem a měl sesadit Facebook z pomyslného trůnu. Neúspěšně. Tuto síť nyní používá asi šest lidí dohromady, z nichž 8 ji používá jako alternativní registrování na různé pornostránky.
Zdroj: winto
Trumpovy Steaky
Ještě než se toto přerostlé dítě v obleku stalo nejmocnějším člověkem planety, přemýšlel Donald Trump, jak si podmanit lidskou rasu a naučit ji milovat ho. A protože láska prochází žaludkem, dostal v roce 2007 na trh Trumpovy Steaky, označované jako NEJLEPŠÍ STEAKY NA SVĚTĚ. Kromě mnohonásobných žalob ze strany jiných výrobců steaku se Donaldovy Steaky očekávaně setkaly s odporem. Lidem nepřišli jako nejlepší, ani jako průměr. Spíše jako podrážka.
Zdroj: winto
Cheetos Balzám na rty
Cheetos jsou křupky plné palmového oleje a všemožných éček, které vás pomalu zabíjejí. V roce 2005 někoho ze společnosti Frito-lay napadlo, proč neudělat balzám na rty s příchutí těchto křupek. No řekněte, který chlapec by nepolíbil děvče, které chutná jako jeho oblíbené křupky?
Témař žádný.
Zdroj: winto
Crystal Pepsi
V roce 1992 představilo Pepsi Co. nový nápoj - křišťálově průhledné Pepsi. Jeho životnost? Rok. Produkt byl stažen, protože nechutnal jako Pepsi, jak by také mohl? Dokonce i člověk, který s nápadem přišel, o Crystal Pepsi řekl: ,,Byl by to super produkt, kdybych se ujistil, že chutná dobře." Nechutnal.
Zdroj: winto
Tweetovací telefon
TwitterPeak byl první a také poslední tweetovací telefon, představený v roce 2009. Jeho jedinou funkcí mělo být přijímat a odesílat tweety. Zní to jako blbost, navíc, TwitterPeak vám ukázal pouze prvních dvacet znaků každého tweetu, nebylo tedy pochyb, že tento revoluční sociální nástroj byl rychle vymazán z povrchu zemského.
Zdroj: winto
Google Glass
A ještě jednou ke Googlu. Pamatujete si ten hype okolo ultra moderních a revolučních brýlí Google Glass, které jste mohli ovládat hlasem a pohybem oka, před pravé oko se vám mělo promítat, co jste vyhledávali, ať už mapy, videoklipy nebo německé fetiš porno? Zní to naprosto fantasticky. A viděli jste někdy Google Glass na prodejních pultech? Pravděpodobně ne. Projekt stvořený v roce 2013 se prodával pouhý rok, k cenovce $1500 jste si odnesli mnoho nedotažených funkcí, chyb a docela zásadní problémy v bezpečnosti a ochrany soukromí.
Zdroj: winto
Vybuchující telefon
I mistr tesař se někdy utne. To je životní příběh společnosti Samsung a jejího výrobku Galaxy Note 7. Chytrý phablet, tedy telefon a tablet v jednom, lidem vybuchoval doslova před očima. Mohla za to baterie, která se nafoukla a udělala BUM. Informace uvádí několik požárů a zranění, v jednu chvíli vás dokonce s tímto telefonem nesměli pustit do letadla. Samsung požádal všechny majitele telefonu, aby ho na protiúčet vrátili.
Zdroj: winto
E.T. a Atari
E.T mimozemšťan byl obrovský hit. Tak velký, že se na vlně úspěchu chtěl svézt kdekdo. Herní společnost Atari během několika mála týdnů stvořila pro svou konzoli hru s mimozemšťaven v hlavní roli. Byla ale tak špatná, že se ze 4 milionů vyrobených her prodalo asi jenom milion a půl. Zbytek pádil pod zem.
Zdroj: winto
Párek v palačince. What?
Jednoduché a rychlé snídaně. Tak se popisuje společnost Jimmy Dean, která v roce 2016 přišla na trh s bizarní kombinací - párek na klacku obalený palačinkou. Obal krabičky vypadá lákavě, ale kdo by chtěl půl dne strávit na záchodě?
Zdroj: winto
Modrá Pepsi
A znovu k Pepsi. Společnost ráda zkouší nové věci, takže kromě křišťálově průhledné Crystal Pepsi přišla v roce 2002 i s Pepsi Blue, modrým nápojem našeho dětství. Původně se snažila konkurovat vanilkové Coca Cole. I přes obří marketingové kampaně se modrá Pepsi neprodávala dobře, a ani tak nechutnala. Proklamovaná borůvková chuť připomínala spíše cukrovou vatu s pachutí přezrálých borůvek.
Zdroj: winto
Časopisový jogurt
Cosmopolitan je světově známý časopis, kteří si lidé nekupují, ale narazí na něj u zubaře, doktorky nebo kadeřnice. Cosmopolitan se na přelomu tisíciletí rozhodl prodávat Cosmopolitan yogurt. A ačkoliv cílil na lidi, kteří si časopis "kupují", tedy pacienty, pseudo modelky, maminky na mateřské a patnáctileté holky snící o životě Carrie Bradshaw, jogurt se prodával špatně a po 18 měsících ho vylili do kanálu.
Zdroj: winto
Segway
Achh, všemi neoblíbený dopravní prostředek zmatených turistů, kteří se nechají poblouznit vychytralými prodejci zážitků v centru našeho krásného města. Segway přišel s kůží na trh v roce 2001, a ačkoliv to měl být revoluční dopravní prostředek, nikdo normální ho nevyužívá.
Zdroj: winto
Trump: HRA
A zpátky k panu Trumpovi. Tohle je éra dávno před jeho lahodnými steaky. Píše se rok 1989 a oranžový magnát vymyslel hru o sobě a pravděpodobně pro sebe. Z vyrobených 2 milionů kusů se prodalo jen 800 000, takže to Trump zabalil a začal přemýšlet o těch steacích.
Zdroj: winto
iPod by Microsoft
Je rok 2006, Apple dominuje hudbě svým iPodem a Microsoft přemýšlí, jak Apple dohnat. Vymýšlí proto Microsoft Zune, krabičku, která měla silně konkurovat iPodům. Jenže… iPod byl prostě terno a Zůnu nikdo nerozuměl. V roce 2011 se s námi rozloučil. Ale o iPody se s příchodem smartphonů přestali lidé zajímat, takže žádná velká ztráta pro Microsoft.
Zdroj: winto
Fail mezi marťany
Slyšeli jste o tomto filmu z roku 2011? Máma mezi marťany, Disneyovka, která cílila na maminky a jejich ratolesti měla být animovaným blocbusterem, ale už jen ten název je tak dementní, že do kina na to nikdo nechodil. Film si na začátku vydělal pouhých $6.9 milionu dolarů, rozpočet měl $150 milionů. Ani po sedmi letech od uvedení si na sebe film nedokázal vydělat a považuje se tak za největší filmovou tragédii roku 2011.
Zdroj: winto
Kolínská pro opravdu drsné muže
Harley-Davidson je světoznámý výrobce motorek. Pro své zákazníky vymýšlel v průběhu let opravdu bizarní výrobky, ale kolínská, kterou v roce 1990 dosadil na trh, přišla oddaným milovníkům této značky přes čáru. Kolínská se vůbec neprodávala a v Harley-Davidson si uvědomili, že nemá smysl zkoušet své jméno lepit na produkty, které s motorkami nemají nic společného.
Zdroj: winto
Za jaké bizarní produkty utrácí ženy své peníze?